Sunday, March 8, 2009

Oh wanita rupa-rupanya! :P

Isnin 02/03 yang lalu saya perlu membantu sekumpulan pelajar UiTM yang datang ke syarikat tempat saya bekerja bagi mendapatkan maklumat untuk tugasan mereka. Berbual dengan salah seorang, saya bertanya umurnya. Entah mengapa soalan itu yang terlintas. Sebetulnya saya jarang bertanya soal umur. Apabila dia menjawab 20 tahun, saya terkedu. Oh betapa mudanya mereka! Jadi saya sudah tua? Hehehe...
Sebetulnya saya selalu lupa yang usia saya akan menjengah 30 tahun beberapa tahun lagi. Saya selalu lupa yang saya semakin tua. Dan ya, saya selalu lupa yang saya ini wanita. Bukan budak perempuan, bukan remaja perempuan. Tetapi wanita dewasa. Huhuhu...
Saya tahu hari wanita sedunia dekat tetapi saya tidak ingat tarikhnya. Kalau betul pencarian saya di Internet kurang beberapa minit ini, makanya 08/03 adalah tarikh hari wanita sedunia. Jadi, kepada semua wanita di luar sana Selamat Menyambut Hari Wanita Sedunia. Ya, menjadi wanita bukannya mudah. Saya faham kerana saya juga wanita yang dihujani ujian kesusahan dan kesenangan.
Semoga kita semua menjadi wanita yang dirahmati hidupnya dunia dan akhirat. :)

No comments: